woensdag 8 maart 2017

Valentina en Aster

Een geslaagd duo. 
Al zijn het niet echt bij elkaar passende stoffen, maar wees maar zeker dat er hier nog enkele van iedere soort zullen volgen.



De Valentinatop, uit La Maison Victor...
Stof komt van Piekewieke.
Het leren nekdeel knipte ik uit een lap die hier al enkele jaren ligt te wachten op een bestemming. 
Ik verlengde voor- en achterpand met drie centimeter.



Stof voor deze Aster (ook uit La Maison Victor) kocht ik over van Marieke van @uniquemarieke (ze heeft een eigen blog en is ook actief op Instagram).
Uit dit stofje maakte ik al een Milliejurk voor Line en uit de restjes haalde ik nét de patroondelen voor deze trui.
Ook hier verlengde ik het voor- en rugpand (met maar liefst 10cm, en volgende keer zullen er nog enkele centimeters bijkomen).
Ook nam ik voor het halsdeel een maatje kleiner dan de rest van de trui en ook dit zal ik volgende keer nog méér aanpassen, het halsdeel valt nog niet helemaal mooi plat vind ik.

Ondanks de dingen die ik een volgende keer nog méér zal aanpassen, ben ik heel blij met deze twee stuks.
Binnen enkele weken vertrekken we op zeeklas met school en ik weet al welke kledingstukken zeker meegaan in de valies...

1 opmerking:

  1. Ik vind ze allebei heel schoon geworden zeg! En van dat stofje van die Aster ben ik echt helemaal fan, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest. Ik ben benieuwd naar reacties...