zondag 19 maart 2017

Theotest

Lenn heeft geen enkel hemd meer dat nog past... Schuldige: een fameuze groeischeut.
Erg vind ik dat niet, integendeel: dan kan er genaaid worden 😊
Ik tekende een Theo, ondertussen al een smalle 122, voor mijn 5-jarige...
En ondertussen deed ik ook eventjes aan patroontekenen. Kwestie van zeker te weten dat de maat goed zit tegen de communie van de zus.
Bovendien testte ik ook een keer de Simplex Sewing Gauge uit. Superhandig ding: gedaan met uitmeten waar de knoopsgaten precies moeten komen.




4 opmerkingen:

  1. Tof hemdje zeg! En dat ding, daar had ik nog nooit van gehoord! Lijkt me idd wel handig! Dient dat ook nog voor iets anders? Ik leer weer bij ;-) Mooi stofje trouwens ook! Benieuwd wat je gaat maken voor de communie, ik kijk er al naar uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor zover ik weet, dient het alleen om knoopsgaten uit te meten. Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat er nog enkele onontdekte mogelijkheden zijn ;-)
      Voor de communie is alles uitgedacht en de stoffen liggen klaar. Maar het resultaat blijft natuurlijk nog geheim...

      Verwijderen
  2. Die gauge is zo handig! Ik leen hem wel eens van mijn zus, maar wil er zelf ook graag eentje. Heel leuk hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest. Ik ben benieuwd naar reacties...