zondag 2 oktober 2016

Tassenoverload

Ik zit terug in naaimodus, duidelijk...
Momenteel rollen hier veel tassen onder mijn machine vandaan, de ene al makkelijker dan de andere, en dus ook de ene al meer geslaagd dan de andere...

De eerste is de kurkclutch, waar ik een mooie handleiding van vond bij An van Jace did it.
Als iemand al het werk doet om dat uit te schrijven, is het supermakkelijk om gewoon maar te volgen :-) 
Ik maakte de mijne wel ietsje hoger, voor de rest volgde ik mooi de beschrijving.
Kurkleer, rits en ketting komen van K-Bas.




En terwijl ik toch een bestelling plaatste, besloot ik om ook eens de knijpportemoneetjes te proberen.
Ik bestelde een aantal frames, en op twee uurtjes tijd had ik zeven stuks bij elkaar genaaid. Die gaan goed van pas komen voor de verjaardagen van alle juffen!
Ondertussen naaide ik er nog drie bij, maar die raakten nog niet op foto.




Volgend exemplaar is de grote boodschappentas uit een naaiboek voor tassen van Singer (gekocht op het Hobbysalon)
Handvaten komen van Veritas, stof van Kwantum, de rits van K-Bas, versteviging is Style-Vil van bij K-Bas.





En als laatste de Rosalie uit Mijn Tas.
Deze vind ik de minst geslaagde. Ik verstevigde ook hier met Style-Vil, maar kreeg het onding niet meer in elkaar gestikt. Ze trekt dan ook wat scheef, spijtig genoeg.
Maar gebruikt worden zal ze zeker, is het niet door mij, dan wel door een vriendin die het onmiddellijk een pareltje vond! (En zij zag niet waar ik mij aan  stoorde ;-) )




1 opmerking:

Fijn dat je meeleest. Ik ben benieuwd naar reacties...